Kurser

Vi afholder kurser når tilslutningen er stor nok. Kurser kan være i hold, eller begrænset sammen med en ny kunde som små workshops i forbindelse med opgaver der skal udføres. Det er også muligt at lære Panther Admin ved at benytte vejledninger (klik "h" når du er logget ind i Panther Admin) eller se videoer under manualer. Manualer er kun tilgængelig når man er logget ind på pantheradmin.dk.

Grundkursus i medlemshåndtering (K01)

Fokus på dagligdags-opgaver, herunder håndtering af nye medlemmer, medlemmer der skifter, har tekniske problemer, medlemmer der flytter og som op- og ned-gradere abonnementer.

  • Normale søgning og registrering af medlemsoplysninger
  • Indlæsning af nye medlemmer
  • Ophør af medlemmer
  • Opgradering / ned-gradering af produkter
  • Produkthåndtering
  • Optælling og statistik

Grundkursus i debitorhåndtering (K02)

Fokus på daglig håndtering af debitorer, samt månedsvis og kvartalsvis afregning.

  • Produktopsætning på medlemmer
  • Manuel afregning af enkelte medlemmer
  • Masseafregning med betalingsservice, nemhandel og via e-mail
  • Kreditering af medlemmer
  • Rabatter og kampagner
  • Rykkerkørsel
  • Transaktioner
  • Udtræk

Provisionering og overvågning (K03)

Fokus på daglig håndtering af medlemmer, modems og Internet platform.

  • Håndtering af modems
  • Internet produkter
  • IP adresser
  • Netværksovervågning
  • Fejlhåndtering
  • Alarmer

Proces-automatisering (K04)

Fokus på udvikling af processer til automatisering af arbejdsgange, både internt og til eksterne leverandører.

  • Overordnet forståelse af processer
  • Programmering af processer
  • Udvidelse af processer
  • Rettigheder på processer
  • Kort introduktion til udvikling af egne typer

Superbruger (K05)

Til de foreninger der løbende har behov for selv at kunne administrere sig Panther Admin platform, har vi oprettet kurset superbruger. Superbrugeren giver andre adgang til og begrænser de enkelte brugeres muligheder.

  • Oprettelse af brugere (herunder også eksterne partnere etc.)
  • Håndtering af rettigheder
  • Backup
  • Opdatering af produkter
  • Udvidelse med "custom attributter"
  • Indlæsning af IP ranges

Specielle ønsker til kurserne modtages gerne. Antallet er personer fra foreningen der tilmelder sig et kursus. Bemærk at flere foreninger kan være tilmeldt.

Funktionsområder

Kunde-/Medlemshåndtering

I Panther Admin kan alle medlemsrelaterede arbejdsopgaver, udføres med få klik. Hvert skærmbillede kan begrænses med restriktioner, der modsvarer brugerens rettigheder og arbejdsområde.

Abonnementstyring

I Panther Admin oprettes alle produkter og abonnementer i skabeloner. Når priser og andet skal ændres, er arbejdet derfor begrænset til skabelonen ændinger. Produkter kan begrænses til forskellige kunder-/medlemsgrupper.

DOCSIS Provisionering og overvågning

Panther Admin er stærk til DOCSIS provisionering. Daglige rutiner med modems kan udføres med få kliks. CMTS og modems overvåges automatisk med historisk visning af telemetrisk data, så fejl i anlæg bliver tydelige.

GPON Provisionering og overvågning

Panther Admin er stærk til GPON provisionering. Daglige rutiner med ONTer kan udføres med få kliks. Alle relevante informationer fra ONTer er tilgængelige for support.

LAN / Ethernet provisionering og overvågning

Panther Admin er stærk til Ethernet provisionering. Daglige rutiner med provisionering i switch udstyr, kan udføres med få kliks. Alle relevante informationer fra switchporte er tilgængelige for support.

Wi-Fi PTMP/PTP Provisionering og overvågning

Panther Admin er stærk til Wi-Fi PTMP provisionering. Daglige rutiner med provisionering af base og station, kan udføres med få kliks. Alle relevante informationer fra base og station er tilgængelige for support.

Selvbetjeningsportal

Panther Admins selvbetjening giver medlemmer mulighed for at klare de fleste rutiner selv og efter behov. Processer kan sættes op så opgaver med provisionering og afregning udføres med det samme, eller efter godkendelse.

Debitorafregning

Panther Admin giver mulighed for at afregne debitorer med alle kendte betalingsmetoder, helt eller delvist automatiseret. Der udstøttes rykkerprocedure med opgavestyring ved fx afmontering af filter, samt automatik ved registreret betaling.

Finansbogholderi

Panther Admin integrerer til de fleste større økonomisystemer, men indeholder et simpelt finansbogholderi. Finansbogholderisystemet indholder mulighed for indlæsning af bilag, saldobalance, momsindberetning mm.

Automatisering af forretningsprocesser

De fleste arbejdsopgaver i Panther Admin kan automatiseres. Det betyder høj effektivitet i det daglige arbejde, systematik og orden, samt at mange kan deltage på alle opgaver.