Dybdegående informationer

Debitorhåndtering i Panther Admin

Når en abonnent, også kaldet en debitor, tilknyttes et produkt, starter debitorafregningen automatisk op. Det betyder at alle produkter der provisioneres, også automatisk afregnes. Når produkter ændres eller lukkes ned, følger afregningen automatisk efter. Det er gennemskueligt og administrativt let at arbejde med.

Det er normalt at alle betalingsmetoder tages i brug parallelt, sådan at abonnenterne selv kan bestemme hvordan de ønsker det. Hver betalingsmetode kan kombineres med et betalingsgebyr, så der motiveres til at anvende de metoder der er lettest at administrerer, eller giver den største økonomisk fordel.

Abonnenter og konti

Hver abonnent har som udgangspunkt mindst en afregningskonto. Denne konto benyttes til alle produkter. Ønsker abonnenten at tilknytte en anden betaler på nogle ydelser, fx firmabetalt internet, oprettes en ekstra konto på abonnenten, betalingsinformationer udfyldes og produktet flyttes den nyoprettede konto. Det er på den måde nemt og overskueligt at håndtere abonnenter med flere betalere.

Erhvervsabonnenter med fakturakonti

Hvis en virksomhed eller boligforening ønsker at betale regninger for flere abonnenter, kan denne oprettes med en fakturakonto. Nu kan abonnenters konti peges til denne fakturakonto, og abonnenternes regninger vil herefter generes direkte til fakturakontoen. Abonnementerne ligger fortsat på de individuelle abonnementers konti. Faktura til denne fakturakonto, vil indeholde specifikationer med navn og adresse på alle abonnementer der betales for.

Integration til finanssystem

E-conomics

C5, Visma, mm.

Panther Finans